Modyfikacja odmy

Jak powszechnie wiadomo kultowy diesel M57 zadebiutował pod koniec lat dziewięćdziesiątych razem z wprowadzeniem modeli E39, E46 i E38. Mimo bardzo dobrej konstrukcji silnika na przestrzeni lat, wraz z pojawianiem się nowych wersji silnika pojawiały się liczne modyfikacje osprzętu.

Jedne były gorsze jak przykładowo blaszany kolektor wydechowy który pojawił się w M57N, drugie były jednak rozwojowymi, ulepszonymi wersjami. Ten drugi, pozytywny typ modyfikacji objął przeprojektowanie układu odpowietrzenia skrzyni korbowej. W moim E39 zamontowana jest druga wersja omawianego diesla wraz z modułem odmy opartej o separator z klasycznym bawełnianym filtrem. Konstrukcja działała, ale nie była zbyt trwała bo wymagała zmiany filtra co 50 000 kilometrów.

Bawarscy inżynierowie projektując kolejną wersję M57N zdaję się zauważyli ten problem i w nowszej konstrukcji zaprojektowali wykonany z plastiku zamiennik separatora oleju. Wyeliminowano w ten sposób zapychający się cyklicznie materiał filtrujący co spowodowało, że nowa odma wymaga tylko i wyłącznie okresowego przemycia/odtłuszczenia.

Taką własnie odmę o numerze OE 11127799225 zamontowałem dziś w swoim aucie. Cała operacja włącznie z demontażem jest prosta i z demontażem wszystkich osłon zajmuje ok 30 min. Nowa odma ma niemal identyczną obudowę zewnętrzną i pasuje idealnie w miejsce tej starego typu.

bmw odma m57n

Click me