Car audio - the begining

Powiedzmy szczerze. Seryjne audio w E39 dupy nie urywa. W moim bimmerze w prawdzie nie jest tak źle bo mam radyjko CD53 (Alpine) + zestaw HiFi, ale to i tak mało. Seryjne 130mm głośniki dobrze grają średnicą i górą, ale dołu nie ma w ogóle :(
Potrzeby jest jakiś porządniejszy subwoofer, a jak bass to potrzeba wiadro prądu i sygnał. Przygotowałem więc odpowiednią instalację I/O do napędzania tego czegoś:

Wiadro prądu

Zasilanie w BMW jest bajecznie łatwo zrobić ponieważ akumulator jest w bagażniku. W miejscu fabrycznej zmieniarki CD zabudowałem więc power-block z kondensatorem 1.0F i rozdzielczymi blokami zabezpieczającymi. O właściwe zasilanie nie muszę się już martwić.

Amp

Pierwotnie miały być dwie wiekowe 4-kanałówki Pioneer'a ale korzystając z wiosennej wyprz. jednego z sklepów internetowym okazyjnie nabyłem nowy monoblok DLS (X-program) D10. Stabilny do 1ohm wydawał się idealnym kandydatem jako napęd 10" subwoofera. Piecyk jest mały, zwarty i posiada ciche chłodzenie.

Sub

Co tu dużo pisać JL Audio w prawie najwyższej odsłonie. Klasa sama w sobie. Jest grubo i tłusto :P

Zabudowa bagażnika

Jeżeli chodzi o zabudowę to zajmuje ona tylko 1/4 bagażnika i kryje w sobie komorę na 2 wzmaczniacze oraz zamkniętą skrzynię dla JL'a (bardzo mała - ok. 19l netto).

Input

Ponieważ zmieniarka CD wypadła, aleteratywnie (tymczasowo) zbudowałem stacja dokującą dla srajPoda. Działa, nie jest to szczyt technologii ale cóż :)

  • 0wyhrsafn
  • 13194386d3b4e65cmed
  • 3af624ecce1998ff
  • 52bd0e7996b88106med
  • 590dcc9512d93a4e
  • 641d257bd70ed3ba
  • 79ghe7ug23rgfda
  • 9873grasjda
  • a02f87647548afd8
  • a0efh3e98hfb3endm
  • fb9weub23r
  • ff80b6cdd2667f36
Click me