Smoła, czarno to widzę

No może nie do końca czarno, ale było ostro.

Po zakupie na pierwszy rzut poszły rzeczy w ramach prewencji. W miejsce starej zawitała nowa odma (kompletna). Zwaliłem cały kolektor dolotowy + zawór EGR nad którego wyczyszczeniem męczyłem się 2 dni :-/
Niby nie był jakoś zarośniety ale widać, że nie dotykany od nowości. Nagar stawiał duży opór i dopiero płyn do czyszczenia kominków dał jako tako radę (12h moczenia).

bmw m57 egr

bmw m57 kolektor dolotowy

Po odchwaszczeniu dolotu zabrałem się za wymianę elektrozaworów turbiny i zaworu EGR. Niestety to pierwsza generacja common-rail jeszcze sterowana dziwnym układnem podciśnienia. Jego szczelność i ogólna sprawność gwarantuje poprawne działanie doładnowania, a tym samym odbija się na osiągach. Wymieniłem obazawory na nowe Pierbirga oraz wszystkie przewody podciśnienia wymienione zostały na silikony brytyjskiej firmy Silicon Hoses.

bmw m57 elektrozawory

bmw m57 uklad podcisnienia

Kosztowało mnie to trochę czasu i pieniędzy ale było warto. Święty spokój na jakieś 100 - 200 tys. km

Click me